V tejto tabuľke nájdete rozdelenie základných potravín podľa ich pH (kyslé, zásadité a neutrálne).

Ochorenia, na ktorých sa môže podieľať aj acidóza (prekyslenie) sú: alergie, bolesti hlavy, apatia,  poruchy sústredenia, celulitída, cukrovka 2. typu, črevné problémy, kĺbové ochorenia, dna, dvanástnikový vred, osteoporóza, gastritída, ochorenia obličiek, psychické poruchy, zubný kaz…

Zoznam ochorení, na ktorých sa podieľa prekyslenie organizmu, je dostatočne dlhý. Riešením je pitie ionizovanej vody a zmena jeálnička aby ste jedli dostatočné množstvo zásaditých potravín. Oborníci na výživu zdôrazňujú, že nesprávna výživa robí človeka chorým. A prečo? Priveľa, príliš mastné a sladké jedlá, obsahujúce vysoké množstvá kyselín sú pre človeka a jeho zdravie rizikovým faktorom. Je zaujímavé, že potraviny, s ktorých sa priberá, sú zároveň zodpovedné za nadbytok kyselín v tele.

 

Čo by sme mali jesť a piť najčastejšie:
• Čistú vodu, najlepšie ionizovanú (záleží od prekyslenia a pH vášho moču)
• Zeleninové vývary
• Potraviny rastlinného pôvodu
• Nesladené 100% čerstvé ovocné šťavy
• Zeleninové šťavy
• Bylinkové čaje

 

Aké potraviny konzumovať menej alebo úplne vylúčiť:
• Výrobky z bielej múky a koláče
• Syry (predovšetkým pikantné a ostré druhy)
• Mäsové vývary
• Mäso a vnútornosti
• Cukor a potraviny obsahujúce cukor
• Sýtené minerálne vody
• Kávu a alkohol

 

Dôležité je rozpoznať riziko. Aké súvonkajšie znaky prekyslenia organizmu?:
•  Povlak na jazyku (plesne)
•  Suché, lámavé vlasy s lupinami
•  Lámavé alebo zhrubnuté nechty
•  Nervózne, nepokojné až podráždené vystupovanie
•  Bledá, suchá až popolavá pleť s predčasnou tvorbou vrások


Ideálny pomer zásaditých a kyslých potravín je 80:20
. V praxi to však vyzerá väščinou inak. Hlavný podiel našej potravy sa skladá z kyselino tvorných potravín. Preto sa pozrite na tabuľku zásaditých potravín a vyberte si tie Vaše zdravé potraviny.

 

VODA – najzdravší nápoj

Voda je najlepší a najzdravší spôsob ako zahnať smäd, odkysliť organizmus a zbaviť ho jedov. Odporúča sa piť najmä voda z vodovodu (bez chlóru), nesýtené pramenité vody a ionizovanú alkalickú (zásaditú) vodu.

Oxid uhličitý, ktorý sa nachádza v sýtených minerálkach, zaťažuje žalúdok, črevá a zvyšuje množstvo kyselín v tele. Z nesýtených minerálnych vôd uprednostnite vody s nízkym obsahom minerálnych látok.

Vodu je dobré  dochutiť pár kvapkami citróna čo ju urobí zasaditotvornejšou.

Comments are closed.